Onze Algemene Voorwaarden
(For English, scroll down)
Let’s Speak Dutch is een handelsmerk van:
- Hanson Muziek en Communicatie, registered in the Netherlands, no. 50218794
- MZ Communicatie, registered in the Netherlands, no. 66580765
Artikel 1. Vertrouwelijkheid
Let’s Speak Dutch respecteert de privacy van de cursisten en zal alle tijdens de cursus, privélessen of workshops verkregen informatie vertrouwelijk behandelen. Alle informatie die door klanten verstrekt wordt is vertrouwelijk. Gegevens van cursisten worden door Let’s Speak Dutch alleen gebruikt voor:
– Communicatie met de cursist in het kader van de overeengekomen cursus, privéles of workshop;
– Communicatie betreffende de betaling van de cursus.
Artikel 2. Inschrijven en betalen
a. Alle offertes en aanbiedingen van Let’s Speak Dutch zijn vrijblijvend tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders is aangegeven. Een offerte of aanbieding vervalt indien de dienst waarop de offerte of de aanbieding betrekking heeft in de tussentijd niet meer beschikbaar is.
b. Na inschrijving kan de klant zich tot 14 dagen voor de start van een reguliere cursus of privéles kosteloos bedenken. Wanneer een cursus al is gestart geldt artikel 3a. Let op: na inschrijving voor de Intensive Summer Course kan de klant zich kosteloos bedenken tot 30 dagen voordat de cursus van start gaat. Bij annulering tot 2 weken voor aanvang ontvangt de klant 50% van het cursusgeld terug. Bij annulering na 1 juli 2021 vindt geen terugbetaling plaats.
c. De hoogte van het cursusgeld wordt vermeld in een e-mail aan de Wederpartij. Het totale bedrag moet uiterlijk zijn voldaan voordat de cursus, reeks privélessen of workshop start. Plaatsing voor een cursus geschiedt nadat Let’s Speak Dutch de plaatsing aan Wederpartij heeft bevestigd en na betaling van het cursusgeld.
d. Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, dient Opdrachtgever of Deelnemer facturen van Let’s Speak Dutch (te weten Hanson Muziek en Communicatie / MZ Communicatie) binnen 14 dagen na de factuurdatum te voldoen. In alle gevallen geldt dat dit moet zijn voldaan vóór de aanvang van de cursus, reeks privélessen of workshop.
e. Met de inschrijving verplicht Wederpartij zich tot betaling van het volledige cursusgeld.
f. Aanmaningskosten €15,= voor het niet betalen van het cursusgeld worden bij de tweede aanmaning in rekening gebracht.
Artikel 3. Terugbetaling en annulering
a. Terugbetaling van het cursusgeld gebeurt binnen twee weken en alleen:
- als de cursus niet doorgaat, of
- bij een reguliere cursus, reeks privélessen of workshop: indien Let’s Speak Dutch 14 dagen voor begin van de eerste les van de betreffende cursus een schriftelijk verzoek om terugbetaling van de Wederpartij ontvangt. In dit geval zullen administratiekosten ter hoogte van € 15 in rekening worden gebracht.
- Voor de Intensive Dutch Summer Course geldt: Bij annulering tot 1 maand voor aanvang van de cursus, ontvangt de klant 100% van het cursusgeld terug. Bij annulering 2 weken voor aanvang ontvangt de klant 50% van het cursusgeld terug. Bij annulering binnen 2 weken voor de aanvang van de zomercursus vindt geen terugbetaling plaats.
b. Een groepscursus gaat door bij een minimum van vijf cursisten. Als er minder dan vijf aanmeldingen zijn, wordt in overleg gezocht naar een passende oplossing of vindt restitutie van het eventueel reeds betaalde bedrag plaats.
c. Let’s Speak Dutch behoudt zich het recht voor om in voorkomende gevallen een les of workshop door een andere docent te laten geven of op een andere locatie. Een docent- of locatiewijziging geeft geen recht op (gedeeltelijke) teruggaaf van het cursusgeld.
d. Het verzuim van lessen door de cursist geeft geen recht op gedeeltelijke of gehele terugbetaling van het cursusgeld.
e. Voor alle privélessen geldt: annulering moet minimaal 48 uur voor het begin van een privéles geschieden. Gemiste lessen worden niet vergoed. De strippenkaart van acht lessen moeten binnen 3 maanden na de startdatum zijn geboekt. Lessen die niet geboekt zijn binnen deze 3 maanden, zijn verstreken.
f. Voor alle incompanytrainingen geldt: voorafgaand aan de cursus leggen de opdrachtgever en de docent de lesdata vast. Van deze reeks lessen kan één (1) les worden verplaatst naar een andere datum binnen de overeengekomen periode van lessen.
g. Als Let’s Speak Dutch niet in staat is om face to face les te geven vanwege een ramp zoals een virusuitbraak, schakelt Let’s Speak Dutch over op online lessen. In dit geval heb je geen recht op terugbetaling.
h. Annulering tijdens de coronacrisis: indien een klant zich heeft ingeschreven voor een cursus die nog niet is begonnen en de klant de cursus niet online wil volgen, ontvangt de klant een waardebron voor het bedrag van de cursus.
Artikel 4. Aanvang, omvang en duur van de les en lesmateriaal.
a. Elke cursus, reeks privélessen of workshop begint op het tijdstip en op de plaats die in de e-mail van Let’s Speak Dutch staat aangegeven. De lesduur en lesomvang worden aangegeven op www.letsspeakdutch.nl.
b. Lessen die door onvoorziene omstandigheden van de docent, afgezien van de vakanties, niet gegeven zijn, worden op een ander tijdstip ingehaald. Verzetten van data gaat altijd in overleg met de cursisten en geeft geen recht op restitutie.
c. Het cursusboek is niet bij de prijs inbegrepen, aanvullend lesmateriaal wel.
Artikel 5. Copyright
Op het lesmateriaal van Let’s Speak Dutch berust een copyright. Niets uit de uitgaven van Let’s Speak Dutch mag zonder toestemming van Let’s Speak Dutch worden vermenigvuldigd of op een andere wijze openbaar gemaakt worden. Het is niet toegestaan de cursussen of delen ervan te gebruiken als lesmateriaal zonder uitdrukkelijke instemming van Let’s Speak Dutch.
Artikel 7 Aansprakelijkheid
Let’s Speak Dutch stelt zich niet aansprakelijk voor schade aan personen en/of eigendommen, noch voor vermissing van persoonlijke bezittingen, door welke oorzaak dan ook, ontstaan tijdens activiteiten die van Let’s Speak Dutch uitgaan.
Artikel 8 Klachtenprocedure
Let’s Speak Dutch wil de kwaliteit van de organisatie en de dienstverlening en opleidingsproducten waarborgen. Het kan echter voorkomen dat er een ontevredenheid is. Let’s Speak Dutch streeft ernaar dat op te lossen. Wanneer u een klacht heeft wordt de volgende procedure gehanteerd:
1. In eerste instantie neemt u contact op met de docent. Samen probeert u tot een oplossing te komen.
2. Als dat niet lukt dient u uw klacht schriftelijk in bij dr. M.J. Hanson via letsspeakdutch@gmail.com. Ook wanneer de klacht over iets anders gaat dan de kwaliteit van de cursus kunt u de klacht schriftelijk indienen.
3. U ontvangt binnen een week na indiening van de klacht een ontvangstbevestiging. De klacht zal vertrouwelijk worden behandeld.
4. De directie van Let’s Speak Dutch neemt de klacht in behandeling. Bij een gegronde klacht zal Let’s Speak Dutch binnen drie weken na ontvangst met een schriftelijk voorstel komen.
Artikel 9. Toepasselijk recht
Op elke overeenkomst tussen Let’s Speak Dutch en Wederpartij is Nederlands recht van toepassing.
Our General Terms and Conditions
Let’s Speak Dutch is a trademark of:
- Hanson Muziek en Communicatie, registered in the Netherlands, no. 50218794
- MZ Communicatie, registered in the Netherlands, no. 66580765
Article 1. Confidentiality
Let’s Speak Dutch respects the privacy of its course, private lessons and workshop participants and will treat all information obtained during the course, private lessons or workshops confidentially. All information provided by clients will be treated as confidential. Client data will only be used by Let’s Speak Dutch for:
– communication concerning the course, private lessons or workshop the client is signed up for and communication on course offers of Let’s Speak Dutch;
– communication regarding the payment of the course, private lessons or workshop.
Article 2. Registration and payment
a. All offers and quotations of Let’s Speak Dutch are without obligation unless explicitly stated otherwise in writing. A tender or quotation will lapse if the service to which the tender or quotation relates to is no longer available in the meantime.
b. After registration, the customer can reconsider free of charge up to 14 days before the start of a regular course or a series of private lessons. As soon as the course or series of private lessons starts, article 3a applies. Please note: after registration for the Intensive Summer Course the client can reconsider free of charge up to 30 days before the start of the course. In case of cancellation up to 2 weeks before the start the client will receive 50% of the course fee back. In case of cancellation within 2 weeks before the start no refund will be made. No refunds will be made for cancellations after July 1, 2021.
c. The amount of the fee will be stated in an e-mail to the Other Party. The total fee must be paid at latest before commencement of the course, the series of private lessons or the workshop. Placement for a course, series of private lessons or workshop takes place after Let’s Speak Dutch has confirmed the placement to the Other Party and after payment of the fee.
d. Unless explicitly agreed otherwise, the Client or Participant must pay invoices from Let’s Speak Dutch (i.e. Hanson Muziek en Communicatie within 14 days after the invoice date. In all cases, however, payment must be made before commencement of the course, the series of private lessons or workshop.
e. By registering, the Other Party commits to pay the full fee.
f. Reminder costs of €15,- for not paying the fee will be charged at the second reminder for failure to pay.
Article 3. Reimbursement and cancellation
a. Reimbursement of the fee will take place within two weeks and only:
- if the course, series of private lessons or workshop is cancelled, or
- in case of a regular course, series of private lessons or workshop: if Let’s Speak Dutch receives a written request for reimbursement from the Other Party 14 days before the start of the first lesson of the course, the first private lesson or workshop concerned. In this case an administration fee of €15,- will be charged.
- for the Intensive Dutch Summer Course the following applies: if cancelled up to 1 month before the start of the course, the client will receive a 100% refund of the course fee. In case of cancellation 2 weeks before the start of the course, the client will receive 50% of the course fee back. For cancellations within 2 weeks before the start of the summer course no refund will be made.
b. A group course starts with a minimum of five students. If there are less than five registrations, a suitable solution will be discussed or a refund will follow.
c. Let’s Speak Dutch reserves the right to have a class, lesson or workshop given by another teacher or at another location. A change of instructor or location does not entitle the client to a (partial) refund of the fee.
d. Non-attendance of lessons by a client does not entitle the client to a partial or full refund of the fee.
e. Applies to all private lessons: cancellation should be made 48 hours before the start of the lesson. Missed lessons are not reimbursed. The ‘strippenkaart’ of eight lessons should be booked within 3 months after the starting date. Lessons that have not been booked within these three months have expired.
f. For in-company training the following applies: prior to the course, the client and the teacher record the lesson dates. Of this series of lessons, one (1) may be moved to another date within the agreed period of the lessons.
g. If Let’s Speak Dutch is not able to teach face to face due to a catastrophe like a viral outbreak, Let’s Speak Dutch will switch to online teaching. In this case the client is not entitled to a refund.
h. Cancellation during the corona crisis: When a client is signed up for a course that did not start yet and the client does not want to take the course online, Let’s Speak Dutch provides a voucher for the amount of the course.
Article 4. Commencement, extent and duration of lessons and teaching materials.
a. Each course, series of private lessons or workshop starts at the time and place indicated in the e-mail of Let’s Speak Dutch. The duration and extent of the lessons are indicated on www.letsspeakdutch.nl.
b. Lessons not given due to unforeseen circumstances on the part of the teacher, irrespective of holidays, will be rescheduled. Changing dates is always in consultation with the clients and does not result in a right to a refund.
c. The course book is not included in the price, additional course material is.
Article 5. Copyright
The teaching material of Let’s Speak Dutch is copyrighted. No part of the publications of Let’s Speak Dutch may be reproduced or published in any other way without the permission of Let’s Speak Dutch. It is not allowed to use the courses or parts thereof as teaching material without the explicit consent of Let’s Speak Dutch.
Article 7. Liability
Let’s Speak Dutch is not liable for damage to persons and/or possessions, nor for the loss of personal belongings, by whatever cause, that occur during activities of Let’s Speak Dutch.
Article 8 Complaints procedure
Let’s Speak Dutch wants to guarantee the quality of the organization and its services and training products. However, there may still be cause for dissatisfaction. Let’s Speak Dutch aims to solve this. The following procedure applies:
1. In the first instance the client will contact the teacher. Together they will try to come to a solution.
2. Should this fail, the client is kindly asked to submit the complaint in writing to Dr. M.J.L. Hanson via letsspeakdutch@gmail.com. This also counts for complaints concerning something other than the quality of the course.
3. The client will receive a confirmation of receipt within one week after submission of the complaint. The complaint will be treated confidentially.
4. The management of Let’s Speak Dutch will handle the complaint. If the complaint is well-funded, Let’s Speak Dutch will make a written proposal within three weeks after receiving the complaint.
Article 9. Applicable law
Dutch law is applicable to all agreements between Let’s Speak Dutch and Other Parties.